onsdag 17 februari 2010

M' scary day....

Tjing i dag så hade vi friluftsdag i skolan. Vi skulle samlas nere vid den föredetta kvarnen vid halv 11 i morse. Detta var såklart himmla najs...
Mamma skulle åka till jobbet runt halv 10 så jag bad mamma skjutsa mig till jenski.
Hos jenni så kollade vi på bloggdesignen hon hade gjort och sedan så kom Emma E och Amanda H som vi skulle gå till kvarnen med ( R.I.P ).. höhö. Eftersom jag inte har några skridskor som jag kan åka med nere på sjön så fick jag låna ett par av Emma. Tack emma!!
Det var ett par super hockeyskridskor, heeh har aldrig förut åkt på hockeyskridskor men för att vara första gången så gick det helt okej.
Vi slutade runt 2 men jag och jenni stannade kvar lite och lekte lite med elden som alla klasser hade tävlat om att få tänd snabbast.
Men efter det så gick vi den ganska korta biten hem till jenitski.
När vi har gått förbi tunneln innan jennis hus säger hon typ
Undra hur mycket klockan är.
Hon känner i sina fickorn och känner att det är tomma.
SHIT JAG MÅSTE HA TAPPAT MIN MOBIL!!!!.
Hon ber mig att ringa till den och jag så såklart ja, men grejen var att min mobil var slut på pengar.
Vi springer den sista biten hem till jenni och hon känner ännu en gång i fickorna för att ta upp sina nycklar.
FAN JAG MÅSTE HA TAPPAT DE MED!!!
Då kommer Anna ( jennis syster ) och frågar varför vi inte går in. Pust någon hemma!!!
Vi kommer in och berättar att jenni har tappat sin mobil och sina nycklar.

När vi har klätt av oss våra utekläder så ringer jenni till sin mamma för att berätta.
Marianne säger då att hon tycker att vi alla fall ska gå till baka och tittta vi sjön om de skulle ligga där.
Både jag och jenni tänker: Det är ingen idé att leta, men vi måste ju alla fall gå och tittat.
Jag säger ju såklart inte att det är lönlöst och att det nästan inte finns en chans att vi hittar sakerna.
Men vi går för att titta. Vi tog med oss Annas mobil för att kunna ringa och lysna efter jennis ringsignal. När vi har gått en bit så ställer sig jenni blickstilla och bara stirrar. Någon sekund efter det så springer hon så fort framåt och slänger sig på knä hon tar upp hennes svarta mobil telefon. Vi börjar båda såklart att skrika av glädje! Då ser jag något som ser ut som ett tomt godispapper och gräver fram det. TROR NI INTE ATT DETÄR NYCKLARNA OCKSÅ!!!
Så himmla coolt. Vi gick ut för att söka efter en svart och en halv silvriga grejer som är mindre än 15 cm tillsammans på en yta som är ca 1 mil!! Helt sjukt. Jenni och jah blir såklart jätte glada båda två och börjar att hoppa runt i snön. höhö.

Japp då var hela dagen räddadYEEESS.. Ingen ledsen jenni!! jeeeeee.
När vi kom hem till henne så gjorde vi oss en varsin kopp te och poppade popcorn och sedan så satte vi oss och glodde på one tree hill tills maten var färdig..hihi...

Nu ska jag göra matten och sedan ska jag sätta mig och glo på tv..

Thingeling

Matilda

Bilder från dagen kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar